I en tid, hvor teknologien og de digitale annoncer vinder frem, kan de mere traditionelle markedsføringsformer let ryge i baggrunden. Men kigger man på statistikkerne, viser det sig faktisk, at de gamle reklamemetoder kan noget, som de nye spillere på banen ikke kan.

Det kan være fristende med digitale annoncer, men…

Det kan være fristende at lægge alt sit fokus på de digitale annoncer i en tid, hvor teknologien er alle vegne, og hvor størstedelen af de danske borgere dagligt bruger flere timer på de sociale medier. Og ganske vist er den digitale reklameplatform en lettilgængelig annonceringsmulighed, der har vist sig effektiv.

Ikke desto mindre betyder netop det, at de digitale annoncer er let tilgængelige, at der er utroligt mange annoncer side om side, som kæmper om forbrugernes opmærksomhed. Hvis du tænker på din egen Facebook-startside eller de annoncer, vi møder, når vi surfer på internettet, kan du måske genkende følelsen af, at de mange informationer let flyder sammen og drukner i hinanden. Når vi er på internettet bombarderes vi med informationer. Det er her, de traditionelle markedsføringsformer kommer på banen.

Statistikkerne taler deres tydelige sprog

Analyse- og konsulentvirksomheden Data Intelligence har lavet en række effektberegninger, der analyserer resultatet af forskellige former for markedsføring. Og statistikkerne taler deres tydelige sprog.

Disse undersøgelser viser, at de traditionelle, trykte medier har et højere ROI, hvilket er en forkortelse for Return On Investment. Konklusionen må derfor være, at det er bedre at investere penge i de offline medier frem for at lade sig friste af de mange digitale annoncemuligheder.

De trykte reklamer fanger forbrugerens opmærksomhed

Man skal derfor ikke undervurdere effekten af et skilt på facaden. Når vi bevæger os rundt i bybilledet, bombarderes vi ikke på samme vis som på de sociale medier med informationer. Et skilt på facaden eller en infoskærm fanger derfor i højere grad opmærksomheden. Samtidig vil man typisk lettere huske og genkalde sig den information, man har set i bybilledet, da reklamen kobles sammen med en fysisk placering.

Reklamer i ny højder: Sådan skiller du dig ud fra den massive informationsstrøm

En anden måde at tiltrække opmærksomhed til sine reklamer er at placere dem utraditionelle steder. Fordi informationsstrømmen er så massiv i dag, kan det være en god idé at skille sig ud – vi kender det fra valgkampagner, hvor politikere, der vender deres plakater på hovedet eller har en pibe med på billedet tiltrækker sig opmærksomhed og får omtale. Det samme kan gøre sig gældende for din reklame!

Med rope access, som er det engelske ord for erhvervsklatring, åbnes der op for et utal af muligheder for utraditionel markedsføring. Med rope access kan dine reklamer blive placeret utraditionelle steder, hvor dit produkt virkelig kan tiltrække sig opmærksomhed. The sky is the limit får en ny betydning takket være folkene fra skywork.dk. Erhvervsklatrerne fra virksomheden lider bestemt ikke af højdeskræk, men er derimod professionelle erhvervsklatrere, som kan hjælpe dig med at finde den helt perfekte placering af din reklame.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *