karriere

karriere

Du bruger mange timer hver dag og hver uge på din karriere. Dit job fylder meget i dit liv. Det er et område, hvor du gerne vil yde dit bedste. Det øger dine chancer for at blive forfremmet og komme videre i din karriere. Men giver du dig selv de bedste chancer for at yde dit bedste?

Om du sidder på en kontorstol det meste af dagen eller har et meget fysisk krævende job, så skal du passe på din krop. Du bør sørge for at få de daglige 30 minutters fysisk aktivitet, der anbefales. Får du automatisk dem via dit job, bør du passe på ikke at få skader og at lade din krop restituere godt nok. Her kan en foam roller hjælpe dig.

Find tid til den daglige motion

Når dit job og din karriere fylder så meget i hverdagen, kan det være svært at finde tid og energi til motion. Du skal dog ikke give op, bare fordi det er svært. Det kan nemlig godt lade sig gøre.

Har du ikke 30 sammenhængende minutter hver dag, så kan du dele dem op. Når du har en kort pause, kan du udnytte den til at gå et par gange op og ned ad nogle trapper. Kan du stå 10 minutter tidligere op om morgenen, kan du lige nå lidt kettlebell-træning før morgenbadet. Det handler om at finde alle de små muligheder, der byder sig.

Når du kommer i gang med den daglige fysiske aktivitet, vil du kunne mærke det på energikontoen. At bruge kroppen gør, at du tænker bedre, og det giver mere energi. Den energi kan du bruge på jobbet, og du kan bruge den til at finde overskuddet til at træne.

Din sundhed afspejles i din karriere

Når din krop og din hjerne har det bedre og fungerer bedre, fordi du motionerer, kan du yde mere på jobbet. Du kan bedre klare den fysiske del af det, eller du bliver ikke helt smadret af at sidde foran computeren. Du kan også arbejde mere effektivt, fordi du har mere energi og tænker mere klart.

En rigtig god motionskombination kunne være løb, styrketræning med kettlebells og afspænding med en foam roller. Det giver dig både kredsløbs- og styrketræning samt afspænding og skadeforebyggelse.

Pas på din ryg

En meget belastet del af kroppen er ryggen. Mange oplever på et eller andet tidspunkt problemer med ryggen, fordi den er så udsat. Og rygsmerter kan være meget invaliderende.

Sidder du meget stille på dit job, er det hårdt for ryggen. Det kan give spændinger og ømhed. Er du derimod meget fysisk aktiv, kan det også være hårdt for ryggen. Den har brug for at blive varmet op, før du udfører en masse tunge løft, og den har brug for restitution bagefter.

Det er vigtigt, at du passer på din ryg. Det behøver ikke at være tidskrævende. Nogle enkle øvelser dagligt med en foam roller kan være nok. En foam roller løsner op og afhjælper ømhed og spændinger. Den kan også gøre dig mere smidig og give god opvarmning og hurtigere restitution.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *