Nyder du kontakten med mennesker i din professionelle hverdag, og har du en virksomhed, hvor du er afhængig af at have dygtige medarbejdere under dig? I så fald er det måske på tide at tage skridtet imod at sikre dig bedre. At sikre en virksomheds ejendele er sund fornuft og mange virksomheder anvender i dag en tyverialarm med Telesikring Alarmsystemer. Alligevel er der mange chefer, der glemmer at sikrer deres medarbejdere ud over den lovpligtige medarbejderforsikring.

Kriser kommer hos alle

Selvfølgelig skal medarbejdere sikres igennem en medarbejderforsikring. Problemet er imidlertid, at de kriser, der opstår i mange medarbejderes liv er helt naturlige – det kan være dødsfald i familien, stressede perioder, uoverensstemmelser med kolleger for blot at nævne nogle få.

Som chef er det dig, som står med håret i postkassen, hvis en uundværlig medarbejder pludselig ikke længere kan udføre sit job optimalt på grund af én af ovenstående årsager. Derfor er det måske på tid at overveje, hvordan du bedst sikrer dine medarbejdere mod de personlige kriser, der opstår igennem et arbejdsliv. Et af de værktøjer, som du kan tage i brug er senetik terapiens værktøjer.

Du skal ikke være deres psykoterapeut

Før vi går videre, er det vigtigt at sige, at du ikke skal være psykoterapeut for dine medarbejdere – lige meget hvilken krise, som de står overfor.

Din rolle som chef er dermed at være i stand til at forstå deres kriser og give dem puf i den rigtige retning. Hvis det gøres helt rigtigt, kan en medarbejder modtage hjælp fra dig, uden at de umiddelbart opfatter det. Dette kan være et vigtigt værktøj, da du kan hjælpe dem igennem svære situationer fra din plads på sidelinjen.

Ideelt set kan du som chef blive i stand til at opfatte negative situationer i optakten og håndtere dem allerede der. Det kan give en mere harmonisk arbejdsplads med dig som centrum.

Videreuddannelse indenfor sensetik

Sensetik er en form for terapi, hvor man forsøger at hjælpe individer igennem forskellige kriser. Det handler blandt andet om at mærke de følelsesmæssige reaktioner, der kan opstå i hårde tider. Ved at møde kriserne kan man undgå, at ens følelser bliver afsporet og skaber et negativt selvbillede hos eksempelvis en medarbejder.

Hvis du er nysgerrig med hensyn til uddannelsen, kan du læse mere her. Det er vigtigt at sige, at du ikke er tvunget ud i at blive certificeret psykoterapeut, bare fordi du tilmelder dig uddannelsen. Alle kommer dertil med deres egne mål, og dit kan sagtens være at blive en bedre chef for dine medarbejdere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.