Sådan kan du gøre din virksomhed international

Hvis du har din egen virksomhed, har du sikkert allerede leget med tanken om at tilbyde dine kompetencer til andre dele af verden. Der er ikke nogen tvivl om, at Danmark ikke er et ret stort land, og hvis du har en meget specifik niche, kan det være svært at finde nok kunder hjemme i Danmark.

Derfor kan det være en rigtig god idé at udvide til andre dele af verden, så du også kan få fat i nogle af de internationale kunder. Det er ikke svært at udvide til andre dele af verden, og i denne artikel vil vi vise dig, hvordan du kan erobre markedet i udlandet også.

Sørg for at have godt styr på din virksomhed i Danmark først

Det er en rigtig god idé at have godt styr på din virksomhed i Danmark, før du begynder at kigge mod udlandet. Det betyder blandt andet, at du skal være sikker på, at du har styr på dine budgetter og dit regnskab, inden du kaster dig ud over det udenlandske marked. Hertil er det en god idé at bruge en dygtig bogholder, der kan hjælpe dig med at holde styr på dit regnskab, inden det sendes til godkendelse hos en revisor.

Din bogholder kan også hjælpe dig med at lave en plan for, hvordan du kommer i gang med at udbrede din virksomhed til andre dele af verden. Du kan tage en snak med din bogholder om, hvordan du kan reklamere for din virksomhed i udlandet, og hvilket budget I sammen kan komme frem til kan være passende og muligt.

Bliv skarp til engelsk, inden du udvider til udlandet

Det mest almindelige ville være at udvide til et land, hvor du allerede kan snakke sproget nogenlunde. For de fleste danskere, vil et engelsktalende land derfor være en god idé. Det engelske marked er stort, da du både kan sælge til England og til hele USA, hvor engelsk tales i det daglige. Derudover kan du med engelsk også henvende dig til mange andre europæiske lande, hvor de også kan tale engelsk på højt niveau.

Lær engelsk grammatik, inden du kaster dig ud i at sælge til udlandet, da det er vigtigt at undgå kommunikationsfejl. Det kan være en god idé at tage et sprogkursus i fagengelsk, så du kan kommunikere på korrekt vis med de potentielle kunder, du kommer i kontakt med.

Hvis du skal sælge til det amerikanske marked, er det også en god idé, at du styrker dine kundskaber i at tale engelsk, da amerikanske virksomhedsejere godt kan lide at ordne al deres business ved at tale meget i telefon.

Lav en hjemmeside til dine engelsktalende kunder

Ligesom det er enormt vigtigt, at du har en hjemmeside her på det danske marked, er det også meget vigtigt, at du sørger for at lave en hjemmeside på engelsk til dine udenlandske kunder. Hvis du allerede har en god hjemmeside på dansk, kan du tage udgangspunkt i dens opbygning, når du skal lave din hjemmeside på engelsk.

Husk altid at søge om hjælp til din søgemaskineoptimering, så du gør det muligt for dine kunder at finde dig på de forskellige søgemaskiner. Det er en god idé, hvis du får professionel hjælp til det, da konkurrencen på engelske søgeord er langt højere, end den er på danske – simpelthen fordi der findes langt flere hjemmesider på engelsk.

Ved at få professionel hjælp, kan du have en bedre chance for at komme til at ligge højt på de forskellige relevante søgninger for din branche og for din virksomhed generelt. Med disse tre steps er du klar til at overtage verden!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.