Webshops med kostumer og festudstyr har forstået at markedsføre sig på nettet. Disse sider gør blandt andet brug af søgemaskineoptimering (SEO). I gamle dage, sidst i 90’erne, var de fleste ikke opmærksomme på SEO, og da kunne det tage flere timer at finde informationer. Kostumeoutlet og Fest24.dk er, udover SEO, opmærksomme på dette udsagn: “Salg = synlighed og service”. Deres synlighed øger de ved at aftale at få omtale og links på andre hjemmesider. En del af Kostumeoutlets service er en ret kort leveringstid Typisk fra én til fem dage. Resultatet er, at salget af kostumer boomer på nettet. At det særligt er 90’er kostumer, der er hotte lige nu, skyldes, at mode har det med at gentage sig cirka hvert 20. år, og så er vi midt i 90’erne.

Et andet sted at markedsføre sig via Internettet er på Facebook, og her gælder en tommelfingerregel, at man skal give noget, før man kan regne med at få noget. På Facebook kan man lægge mange nyheder op og give mange likes til andre, og man kan også udlodde gevinster. Det er i øvrigt en god idé at give noget i al markedsføring, hvilket man kan se på virksomheders utallige konkurrencer, hvor kunder kan vinde en præmie.

De nedenstående tekster fra Kostumeoutlet og Fest24 dk er eksempler på, hvordan de kan få folk til at købe mere udklædningstøj ved at give kunderne vejledning om kostumer. På andre hjemmesider er de krydret med anden inspiration til festen, for eksempel udsmykning eller den perfekte festmusik.

Eksempler på markedsføring af kostumer og parykker

Hos kostumeoutlet har de nogle gode tips til, hvordan folk så ud i 90’errne:

Var der et pigeband, der var megapopulært, så var det de engelske Spice Girls. Kostumeoutlet er leveringsdygtig i flere parykker og andet udstyr, så kunderne kan komme til at ligne deres favoritkryddersild – hvis de vel at mærke har en meget slank og veltrimmet figur.

Et af kvindekostumerne fra Kostumeoutlet er Ginger fra Spice Girls. Det er en meget kort kjole lavet som Union Jack. Den smyger sig helt tæt om kroppen. Dertil kan man naturligvis købe en Gingerpowerparyk, så man kan få det rette rødhårede look.

Der var fem skønne kvinder i denne gruppe, og Kostumeoutlet leverer også parykker til Posh Spice, mørk og glathåret samt Scary Spice, mørk og krølhåret. Den bliver kaldt Boogie Babe.

Fest365.dk supplerer med råd om, hvordan man kommer til at ligne en fra et boyband. Se dem her:

Take That var boybandet over alle boybands, og bandet bestod af Jason Orange, Gary Barlow, Howard Donald, Mark Owen og Robbie Williams. Eksperter havde gættet på, at det var Gary Barlow, der blev den helt store solist efter Take That-tiden, men det blev som bekendt Robbie Willams. Med lidt god vilje kan detektivparykken fra Fest365.dk bruges til at blive Robbie Williams, men det kræver lidt skuespillertalent af den udklædte mand. Til gengæld er ligheden mellem et par af de andre medlemmer ret slående med 90’er-fyrparyk og 90’er-mandeparyk.

I en helt anden genre er de fede briller fra 90’er-TV-værten hos Fest365.dk. Så “Husk lige tandbørsten”, den ternede jakke og plateausålerne og giv den som Casper Christensen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *