Når man bruger alle ugens hverdage i de samme lokaler, kan man hurtigt overse eventuelle mangler. For hvornår har du egentlig sidst overvejet, om entréens indretning virker indbydende, om der er papirkurve på alle kontorer, eller om der er helt styr på blæk og tonere? Man kan nemt komme til at overse essentielle ting på kontoret, og derfor kan det være en god idé at gennemgå firmaets lokale inden sommerferien. På den måde kommer du og dine kollegaer nemlig tilbage til lækre omgivelser, hvor I har lyst til at arbejde, når sommeren er ovre.

Sommeren er generelt et godt tidspunkt at revurdere flere af firmaets løsninger. Har I behov for flere medarbejdere? Må I lave besparelser? Eller er alt, som det bør og skal være lige nu? Det er rart at starte på en frisk efter sommeren, og derfor kan du med fordel stille dig selv disse spørgsmål, inden du går på sommerferie.

Opdater firmaets lokaler

Måske sidder du selv på et kontor og lægger ikke meget mærke til firmaets yderligere kontorer og lokaler. Når man har arbejdet det samme sted i længere tid, er det naturligt, at man ikke længere overvejer de forskellige møbler og kontorartikler. Du gør dog klogt i at scanne firmaets lokaler og overveje, om der er noget I mangler, så I kan starte på en frisk efter sommeren. Start f.eks. med at kigge på den generelle indretning på de forskellige kontorer og lokaler. Er kontormøblerne i top eller kunne de trænge til en udskiftning? Så kan du passende få det i stand inden kontoret lukker ned over sommeren. Derudover bør du overveje opbevaringsplads i form af reoler såvel som ringbind samt andre essentielle kontorartikler og belysning. Find alle de nye møbler og artikler nemt og enkelt online på www.boresko.dk, hvor du får et bredt sortiment af alt fra kontorstole og skriveborde til stempler, aftørringspapir og blækpatroner.

Få hjælp udefra til forefaldne arbejdsopgaver

Udover firmaets fysiske opdatering bør du også overveje firmaets status, hvad angår arbejdsopgaver kontra medarbejdere. Mange firmaer kan nemlig have godt af ekstra hjælp til f.eks. piccolineopgaver, værtindeservice og telefonpasning. Det er opgaver, som man måske ikke tænker over i det daglige på kontoret, men som kan betyde utrolig meget for medarbejderne og den daglige drift, hvis der kommer assistance til det forefaldne arbejde. En god løsning for mange firmaer kan være at tage kontakt til et callcenter eller bureau, som kan assistere og hjælpe til, når receptionisten f.eks. er syg, eller I har behov for at tage kontakt til kunder. Besøg www.citycallcenter.dk, som er et callcenter med mange års erfaring med at varetage et hav af funktioner som f.eks. vikarer, værtindeservice, adressehåndtering, receptionistarbejde og meget mere. Med sådan en hjælp udefra kan du og resten af kontoret fokusere på andre, vigtigere arbejdsopgaver, hvilket bestemt vil kunne mærkes hele vejen rundt. Derudover vil kontakten til et callcenter ligeledes give hele firmaet en frisk start efter sommeren.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.